4 nap Innsbruckban, Tirol tartomány fővárosában

2019.04.28.

A tavaszi szünet négy napját 44 felső tagozatos német diák Kovácsné Jakab Anikó némettanár szervező munkájának köszönhetően Innsbruckban tölthette.

Április 17-én kora hajnalban indultunk. A vonaton töltött utazás kellemesen és gyorsan telt. Ez nem is csoda, hiszen a kijelzőről sokszor 220-230 km/órás sebességet olvashattunk le. Egy Németországban történt pálya-meghibásodás miatt Salzburgból nem a tervezett útvonalat követtük. Először kicsit bosszankodtunk a késésért, de a látvány kárpótolt minket. Így ugyanis bepillantást nyerhettünk a Hohe Tauern Nemzeti Park háromezres hegycsúcsai közé  és egy hosszú pályaszakaszon a Zeller-See partján haladtunk.

Megérkezésünk után buszra szálltunk, hogy Wattensbe utazzunk, ahol a Swarowski kristályokat csodálhattuk meg. A tematikus kiállítótermek után a kertben folytattuk sétánkat a „Kristályfelhők” alatt.

Késő este tértünk nyugovóra egy ifjúsági szálláshelyen.

Második nap korán indultunk  városfelfedező túránkra. A város jó közlekedési hálózatának köszönhetően minden úti célunkat gyorsan elérhettük. Először az Ambras-kastélyt tekintettük meg, amely a világ legrégibb múzeuma címmel büszkélkedhet. Nemcsak az épület repített vissza minket a középkorba, hanem maga a kiállítás is. Rengeteg páncélt, címert, fegyvert, pajzsot láttunk, de megtekinthettük a régen élt kézművesek művészi értékű csodálatos tárgyait is.

Utunkat a Bergisel-sísáncon folytattuk. A sportolni vágyók lemondtak a felvonóról, ők gyalog tették meg a 455 lépcsőfokot, amelyeken a kilátóhoz jutottak. Fentről csodás látkép nyílt az egész városra. Egy rövid séta után a Tirol Panorámához érkeztünk, ami a mi Feszty-körképünkhöz hasonlít. A tiroli nép Napóleon ellen folytatott 1809-es  hősies küzdelmét láthattuk a hatalmas kör alakú festményen. A nap hátralévő részét az óvárosban töltöttük, és -hogy a magasságról itt se kelljen lemondanunk- mindenki hősiesen megmászta a Várostoronyba vezető lépcsőket.

Harmadik napunkat is az óvárosban kezdtük. Megtekintettük az Anna-oszlopot, a Mária Teréziáról elnevezett Diadalívet. A császári család templomában megcsodáltuk I. Maximilián szarkofágját és a körülötte álló 28 hatalmas bronzszobrot. A Tiroli Néprajzi Múzeumban a régmúlt emlékeit őrző gyerekjátékok, hangszerek, a népi életmódot felidéző használati tárgyak mellett megnéztünk nagyon sok, eredeti formájában ideszállított szobabelsőt is. Majd a Burghofba, a Mária Terézia által átépített császári kastélyba mentünk. A hatalmas termek, a Habsburg-ház kincsei, tárgyi emlékei lenyűgöztek bennünket. A délután igazi izgalmakat tartogatott számunkra. Az Innsbruck „metrójának” becézett felvonóval először az Alpesi Állatkertbe utaztunk, amely Európa legmagasabban fekvő állatparkja. Egy hosszú és fárasztó séta után ismét felvonóztunk, egészen a közel  2000 méter magasságban fekvő See-Grube megállóig. Itt ragyogó napsütésben hatalmas hóban hógolyóztunk, sétáltunk, csúszkáltunk. Sajnos a  következő szakaszt lavinaveszély miatt már nem tehettük meg.

Utolsó délelőttünket is a belvárosban töltöttük. Elsétáltunk a Szent Jakab Dómhoz, megcsodáltuk az Aranytetős Ház épületét, kiállítását és ajándékokat vásároltunk.

A hazafelé vezető utazás is tartogatott még meglepetést, hiszen a tervezett vonat helyett Budapestről autóbusszal folytattuk utunkat.

Sok szép emlékkel, élménnyel gazdagodva, rengeteg fényképpel tértünk haza.

Köszönjük Anikó néninek, hogy megszervezte ezt az utat és az öt kísérőnek- Czakóné Kardos Ildikónak, Farkas Noéminek, Lengyel Gáborné Erzsike néninek, Lengyel Orsolyának és dr. Molnárné Fényes Juditnak-,  hogy vigyáztak ránk a négy nap során.