6.b osztály kirándulása

2022.05.23.

Május 18-án mi, a 6.b-sek kirándulni indultunk.

Két várhoz vezetett az utunk, melyek közül az első a Siroki vár volt. Mindenki izgatottan szállt le a buszról, és megkezdtük a várhoz vezető túrát. Gyönyörű dombon keresztül vezetett sétánk, először könnyű volt kaptatni fölfelé, de azután egyre meredekebb és nehezebb volt. Miután felértünk a várhoz, szaladtunk a legmagasabb sziklához, hogy lássuk a gyönyörű kilátást.

A várban volt egy barlang, amely több irányba vezetett. Nekünk ez nagyon megtetszett, és úgy gondoltuk, hogy játszunk valamit. Így az az ötletünk támadt, hogy fogócskázzunk. A nagy játék közben a barlang néhány mélyebb repedéseiben denevéreket vettünk észre. Ijedten kapaszkodtak és lógtak lefelé.

Miután jól elfáradtunk, bementünk a vár belső részébe, ahol érdekes tárgyak, képek fogadtak. Minket leginkább a török öltözet fogott meg, amelyeket fel is próbálhattunk.

Egy kis idő elteltével elindultunk a dombról, és lefelé menet észrevettük az úgynevezett törökök asztalát. Ez egy gyönyörű földtani képződmény.

A következő állomásunk a Kisnánai vár volt. Mikor megérkeztünk, meleg étellel fogadtak, rántott csirke várt petrezselymes krumplival, hű, nagyon finom volt! Miután teletömtük a hasunkat, következhetett a mozi. Nagyon különös, érdekes filmet néztünk 3D-ben, a vár keletkezéséről. A film után egy tárlatvezető mutatta meg nekünk a vár érdekességeit, melyekhez különleges történeteket mesélt el. Volt köztük kút, a neve Alvó sárkány kútja, de volt még ezen kívül borospince, valamint oroszlán, amelynek szájából még a régi időkben bor folyt. Ezekhez az érdekességekhez humoros történelmi anekdotákat mesélt. Megnevettetett minket. A tudományos kalandok után egy zoknicsatában vettünk részt, ahol egymás várát kellett elfoglalni, melyet nagyon élveztünk. Az utolsó küzdelem végén kicsit lepihentünk, utána jöhetett a szabad foglalkozás.

A szabadidő alatt az egész osztály együtt bújócskázott. A várban mindenhová bújhattunk a tornyot kivéve. Persze, hogy a sötét pincében való bujkálás volt a legizgalmasabb! A nap végére már mindenki kellemesen elfáradt! Ez a nap felejthetetlen élmény volt számunkra.