Angliai kirándulás Párizs kitérővel

2019.08.25.

Június 30-án hajnalban indult útnak buszunk 46 fővel.

Gyorsan átutaztunk Ausztrián és Németország 2/3-án, és az éjszakát már Kölnben töltöttük. Kora reggel ébredtünk másnap, hogy időben érjünk Calais-be, ahonnan átkompoltunk Angliába. A gyönyörű időben megcsodálhattuk Dover fehér szikláit. Immár angol földön Rochester várában és katedrálisában gyönyörködhettünk. Este foglaltuk el szállásunkat Sheppey Island-en található mobile home parkban.

Első londoni napunkon tettünk egy kört a London Eye óriáskeréken, majd a Westminster hídon és a St. James parkon átsétálva jutottunk el a Buckigham Palotáig. Késő délután az éppen 125 éves Tower hidat néztük meg belülről. Az üvegpadlón átsétálva 50 méteres magasságból tekinthettünk le a Temze folyóra.

A következő délelőtt Greenwich híres csillagvizsgálóját láthattuk a 0 hosszúsági vonallal, majd a Tengerészeti Múzeum kincseit fedeztük fel. Délután már mindenki izgatottan várta a Madame Tussauds Panoptikumot, ahol a világ hírességeinek élethű viaszmásaival fotózkodhatott. Nagyon tetszett mindenkinek az a rész is, ahol egy tipikus angol taxiban ülve időutazás formájában ismerhettük meg London történetét. Végül még egy 4D-s film is várt ránk, amiben a Szuperhősök mentik meg Londont. A nap lezárásként az Oxford Street boltjaiban vásárolgattunk.

Az ötödik napunk hosszúnak ígérkezett, mert először elutaztunk a rejtélyes Stonehenge köveihez. Manapság már csak kb. 30 méter közelségből lehet megcsodálni az építményt, hogy a turisták ne rongálhassák, de így is lenyűgöző volt a látvány. Délután a királynő nyári rezidenciája, a Windsori Kastély várt ránk. Este már csomagolnunk kellett, hiszen másnap már Canterbury felé vettük az irányt. A katedrálist és udvarát restaurálják több évig, de azért látogatható. Így láthattuk a csodaszép ólomüvegablakokat és Beckett Tamás mártíromságának helyszínét.

Az este egy Párizs melletti szálláson ért bennünket, és másnap az Eiffel-toronyról néztünk szét. Megérte több órát sorban állni a látványért. Délután még elsétáltunk a Notre Dame-ig, de csak 100 méter távolságból láthattuk a tornyait. Metzben szálltunk meg este, hogy másnap elinduljunk hazafelé sok szép emlékkel.