Vadász utca 1.

Bajcsy-Zsilinszky utca 36.

AUSZTRIAI KIRÁNDULÁS

2018.05.08.

2018. április 28-án Ausztriába, Salzburgba látogattunk 40 gyerek és 8 felnőtt társaságában.

A vonatozás igazi élmény volt, néha 230-cal is ment a railjet. A hosszú út után megérkeztünk Salzburgba. Először egy nagyon szép szállásra mentünk, ahol leraktuk a bőröndjeinket, de már indultunk is tovább. Busszal mentünk a majdnem 2000 méter magas Untersberg hegyhez. Kabinos felvonóval szédítő magasságba jutottunk fel. Itt kicsit alacsonyabb volt a hőmérséklet. Havat is láttunk, sőt hógolyózhattunk is. A látvány elkápráztatott minket.
Miután a hegyről leértünk, ellátogattunk a Mirabell kerthez, ahonnan a Fellegvár, Európa legnagyobb, teljesen épen fennmaradt középkori erődítménye is jól látszódott. A következő állomásunk Mozart lakóháza volt. Ezután visszaértünk a szállásra, ahol csocsó, billiárd es svédasztalos vacsora várt minket.
Másnap egy kedves idegenvezetővel körbenéztük a várost, elmentünk a Dómhoz, Mozart szülőházához, ahol sok érdekes dolgot láttunk: kéziratokat, könyveket, ruhadarabokat és az életéről érdekes leírásokat. Délután a Dómot tekintettük meg belülről is, ahol 10 ezer személy számára van hely. Zárásképpen "mekibe" és fagyizóba mentünk.
Ez a nap is nagyon tartalmasan telt el, mindenki nagyon jól érezte magát, és persze fáradtan is. Az utolsó napon mentünk a legizgalmasabb helyre, a hellbrunni katélyba, melyet nagyon élveztünk, mert mindenki tiszta víz lett. Sajnos lassan indulni kellett haza.
A vonaton egy quiz játék szórakoztatott bennünket németül és magyarul is, majd mindenki kapott egy igazi Mozart golyót emlékbe.
Sok élménnyel tértünk haza!

Köszönjük Kati néni, Andi néni, Zsuzsa néni, Erzsike néni, Ildikó néni és Anikó néni munkáját, az SZMK és Váci Mihály Alapítvány támogatását.