Vadász utca 1.

Bajcsy-Zsilinszky utca 36.

Kirándulás Mariazellbe

2019.06.02.

Május 23-án, csütörtök reggel fél 7-kor gyülekezett a templomnál a 8. A osztály, András atya és kísérő tanáraink. Mindannyian fáradtak voltunk a korai órában, de izgatottan vártuk az előttünk álló néhány napot.

Miután bepakoltuk a csomagjainkat a buszba, 7 órakor kezdetét vette zarándokutazásunk Mariazellbe. Az út folyamán többször megálltunk pihenni, kinyújtóztattuk magunkat. Ahogy átértünk Ausztriába, kíváncsian figyeltük az idegen nyelvű feliratokat és az egyre közeledő hegyeket.

Az út során megálltunk a Maria Schutz barokk stílusú templománál. A főoltár mögötti csodatévő forrás vizéből mi magunk is ihattunk. A szálláshoz érve elfoglaltuk  a szobákat, megvacsoráztunk, majd városnéző sétára indultunk. Este fáradtan feküdtünk le az ágyunkba, és izgatottan vártuk a következő napot.

Pénteken, reggeli után átsétáltunk a közeli bazilikába, ahol egy Nógrád megyei magyar csoporttal közösen vettünk részt szentmisén, melyet András atya és a másik csoport papja celebrált. A szertartás után végigmentünk a város mellett található keresztúton, majd megtekintettük a 18 évig készült mozgó Betlehemet. Rövid szabadprogram után elindultunk az 5 km-es Rózsafüzér úton. Földutakon, ösvényeken, erdőkön keresztül, virágzó rétek mentén haladtunk, s közben a stációknál imádkoztunk, elmélkedtünk. Az osztály német nyelvet tanulói németül is elmondtak egy-egy imát. A túra során többször eltévedtünk, de szerencsére mindig visszataláltunk a helyes útra. A hosszú séta végén megtekintettük St Sebastian kápolnáját, ahol imádkoztunk és énekeltünk is.

Innen busszal utaztunk a Mariazelltől 4 km-re található alpesi tóhoz, az Erlaufsee-hez. Szemet gyönyörködtető látványt nyújtottak a tavat körülvevő havas hegycsúcsok, az ivóvíz tisztaságú hegyi tóban hemzsegő halak, a gondozott, tiszta strand. Sétáltunk, lógattuk a lábunkat, élveztük a napsütést. A szálláshoz visszaérve megvacsoráztunk, majd közös énekléssel és activityzéssel zártuk a napot.

Szombat reggelét a szállás tetőterében berendezett kápolnában kezdtük szentmisével. Összepakoltunk, reggeli után búcsút intettünk szállásunknak, és elindultunk hazafelé. Útközben megálltunk Annaberg templománál,  Lilienfeld ciszter apátságánál, és tiszteletünket tettük Pyrker János László egri érsek sírhelyénél, aki 1847-ben halt meg Bécsben. Mayerlingben megtekintettük a karmelita kolostort, megismertük Rudolf trónörökös tragikus halálának  feltételezett körülményeit.

Kirándulásunkat a heiligenkreutzi ciszter kolostorban zártuk, ahol egy ott élő  fiatal szerzetes vezetett körbe minket. Megható pillanat volt mindenki számára, mikor András atya az itt őrzött Krisztus-kereszt egy 24 cm-es darabjával megáldott minket.

Köszönjük András atyának, hogy segítségével eljuthattunk ilyen felemelő és szép helyekre. Köszönjük igazgató bácsinak és kísérő tanárainknak, hogy eljöttek velünk.

Nagykáta, 2019. május 25.