Művészeti tábor, Mátrafüred, 2019. júl. 15-20.

2019.09.08.

Július 15-én 66 táborozni vágyó diákkal indultunk el az immár 9. alkalommal szervezett művészeti táborba.

Az első napot rögtön kirándulással kezdtük. Bevettük a siroki várat, felkerestük a páratlan szépségű Ilona-völgyi vízesést, felmásztunk hazánk legmagasabb pontjára, a Kékesre, meglátogattuk a mátraszentimrei ásványkiállítást, ahol néhányan kipróbálhatták a kőzetek csiszolását is. Ezután érkeztünk a táborba. A szállás elfoglalása után jólesett a finom vacsora. Még aznap megalakultak a csapatok, elkészültek a címerek. Megválasztottuk a felelősöket.

Ezután minden nap volt két foglalkozás, a tábor profiljához méltóan. Az egyik kézműves, a másik ének, játék, tánc. Készítettünk só-liszt gyurmát, karkötőt, énekeltünk, jókat játszottunk.

Természetesen a helyi lehetőségeket kihasználva  minden nap kirándultunk is. Kisvonattal Gyöngyösre utaztunk, Erik atya várt minket, bemutatta a Sarlós Boldogasszony Ferences templomot, imádkoztunk, énekeltünk és megnézhettük a különleges könyvtárat is. Finom fagyival zártuk a programot. Este a Kozmáry-kilátóból fenséges látványban volt részünk. Alkonyatban izgalmas volt az erdő.

Sástó sem maradhatott ki, túránk során megpihentünk Máriácskánál, szépen szállt Szűzanyához  énekünk. A Rákóczi-forrásnál megtöltöttük kulacsainkat. A kedvenc bobozás után az új libegő is elnyerte tetszésünket. A kilátóba csak a bátrabbak másztak fel.

Esténként vetélkedők voltak. Egyénileg és csapatban is lehetőség volt a megmérettetésre, jól szórakoztunk.

Az utolsó napot tábortűzzel zártuk. A hatalmas lángokat csodálva énekeltünk, majd a záró műsorszámok következtek. Mindenki megtalálta a neki való szerepet. Sokat nevettünk, táncoltunk.

Rengeteg élménnyel, tapasztalattal gazdagodtunk, új barátságok alakultak. A tábort igazán jó hangulat, vidámság, együttműködés, egymásra figyelés jellemezte.

Köszönjük az egyházmegye támogatását. Köszönjük mindenkinek, aki bármilyen formában is hozzájárult a táborunk létrejöttéhez. Köszönöm tanártársaim, Juhászné Gyenes Melinda és Ötvösné Lengyel Andrea munkáját.
Jövőre találkozzunk újra a 10. művészeti táborban!