A NAGYKÁTAI VÁCI MIHÁLY KATOLIKUS ÁLTALÁNOS ISKOLA
KÖZZÉTÉTELI LISTA
2020
A kormány 229/2012 (VIII. 28.) kormányrendelete a nemzeti köznevelésről szóló törvény végrehajtásáról 23. §-a értelmében az alábbi adatokat tesszük közzé.
23.§ (1) A nevelési-oktatási intézmény közzétételi lista:
a) A felvételi lehetőségről szóló tájékoztató
Pedagógiai program
2.11. A felvétel és átvétel helyi szabályai
A közoktatási intézménybe felvétel vagy átvétel útján lehet bejutni. A felvétel és az átvétel jelentkezés alapján történik. A felvételről és az átvételről az intézmény igazgatója dönt a fenntartó által meghatározott létszámhatárokat figyelembe véve. Az iskolába történő felvétel/átvétel feltétele az intézmény nevelési elveinek és a Házirendben foglaltak elfogadása.
2.11.1. Az első osztályosok beiskolázása
Az első osztályosok beiskolázását az intézményvezető a fenntartóval egyeztetve végzi. Beiskolázásunkat nem köti körzethatár.
Elsősorban azoknak a katolikus családoknak a jelentkezését várjuk
- akik gyermeküket vallásos nevelésben szeretnék részesíteni,
- akik a keresztény hitet elfogadják, átélni és megélni akarják,
- akik az iskolánk házirendjét és szellemiségét elfogadják.
A fentiek elfogadásával iskolánk felvesz más felekezethez tartozó tanulókat is, az egyházak közötti megállapodás értelmében számukra saját felekezetük biztosít hitoktatást.
Alapvető elvárásunk minden leendő diákunkkal és szüleikkel szemben a keresztény erkölcsi normákon alapuló nevelés elfogadása.
Az iskolába történő beíratását a szülőnek (gondviselőnek) személyesen kell megtennie.
A beiratkozáshoz szükséges dokumentumok:
· A gyermek nevére kiállított személyi azonosítót és lakcímet igazoló hatósági igazolvány (ugyanazon okmány két oldala).
· A gyermek TAJ kártyája.
· Iskolába lépéshez szükséges szakértői vélemény.
· Diákigazolvány igénylőlap (Okmányirodából).
· Nyilatkozat a keresztelés megtörténtéről illetve vállalásáról.
Túljelentkezés esetén előnyt jelent az Egyházközséghez való tartozás és a plébánosi ajánlás.
Az elutasító döntés ellen az iskolafenntartónál lehet fellebbezni. A fellebbezést az iskola igazgatójához kell benyújtani - az elutasítás kézhezvétele utáni 8 napon belül. Az iskolába felvett tanulók osztályba való beosztásáról a szakmai munkaközösség véleményének kikérésével az intézményvezető dönt.
2.11. 2. Átvétel más intézményből
Az iskola lehetőséget biztosít más iskolában tanuló diákok átvételére. Az átvételről való döntés az intézmény vezetőjének jogköre. Döntése előtt kikéri az igazgatóhelyettesek véleményét. A tanuló átvételére akkor van lehetőség, ha az általa tanult tantárgyak többsége megegyezik az iskolánkban tanult tantárgyakkal, illetve a különbség, valamint a tananyagban való esetleges elmaradás mértéke nem haladja meg azt a szintet, amely a tanuló számára pótolhatóvá teszi a lemaradást. Az átvételkor figyelembe kell venni az átveendő tanuló magatartását, szorgalmát és a vele szemben alkalmazott fegyelmező és fegyelmi intézkedéseket.
Az állami fenntartású iskolákból történő átvételkor különbözeti vizsgát nem írunk elő. Az átvételkor különbözeti vizsga letétele akkor írható elő, ha a tanult tananyagban vagy annak ütemezésében jelentős eltérés állapítható meg. Az igazgató lehetőséget biztosíthat arra, hogy a különbözeti vizsgát a felvételtől számított maximum három hónapon belül tegye le az átvett tanuló, ebben az esetben a felkészüléshez egyéni segítségnyújtást biztosítunk az átvett tanuló számára. Lehetőség van arra is, hogy – a tanuló, kiskorú tanuló esetén a szülő és a tanuló együttes kérésére – évfolyamismétléssel eggyel alacsonyabb évfolyamú osztályba kerüljön a diák.
A második-nyolcadik évfolyamba történő átvételnél alapvető szempont, hogy a szülő és a gyermek gyakorolja vallását, rendelkezzen plébánosi ajánlással, keresztlevéllel, elfogadja a katolikus értékrendet, az intézmény pedagógiai programját és együttműködjön annak megvalósításában.
További szempontok:
testvér már az intézményünkbe jár,
a család az egyházközséghez tartozik,
a lakóhelyük a beiskolázási területen van,
az osztályok száma az évfolyamon,
az osztályok létszáma,
a választott / tanult idegen nyelv,
Az átiratkozáskor be kell mutatni:
- a tanuló személyazonosítására alkalmas, a tanuló nevére kiállított személyi azonosító és lakcímet igazoló hatósági igazolványt,
- a tanuló keresztlevelét,
- a plébánosi ajánlást,
- a szülő személyi igazolványát;
- az elvégzett évfolyamokat tanúsító bizonyítványt;
Az iskolába felvett tanulók osztályba való beosztásáról a szakmai munkaközösség vélemé-nyének kikérésével az intézményvezető dönt.
b) a beiratkozásra meghatározott idő, a fenntartó által engedélyezett osztályok, csoportok száma
A tanköteles tanulók első évfolyamra történő beiratkozásának időpontját a kormányhivatal hirdeti meg. Iskolánk ehhez az időponthoz igazodva az évek óta használt „Felhívás”-ban foglaltak szerint tájékoztatja a szülőket a felvétellel, beiratkozással kapcsolatos tudnivalókról.
A fenntartó által engedélyezett osztályok száma a 20-21-es tanévben:
első évfolyam: 4 ötödik évfolyam: 3
második évfolyam: 3 hatodik évfolyam: 3
harmadik évfolyam: 3 hetedik évfolyam: 3
negyedik évfolyam: 3 nyolcadik évfolyam: 4
c) térítési díj, tandíj, egyéb díjfizetési kötelezettség
A jogszabályban meghatározott étkezési-térítési díjon felül az intézmény más célra térítési díjat nem szed.
Tanulóinknak lehetőségük van étkezési szolgáltatások igénybe vételére. Igénylésüket az erre rendszeresített „Nyilatkozat” nyomtatványon a szülő vagy gondviselő aláírásával adhatják le, az estleges kedvezmények jogcímének megjelölésével és igazolásával.
A térítési díj mértéke a mindenkor érvényben lévő Közétkeztetési szolgáltatási szerződésben rögzített nyersanyagnorma + 27% ÁFA összege. 2020. szeptember 1-jétől az alábbi táblázatban foglaltak szerint:
Szerződés: VII. Szolgáltatás ellenértéke
Normál étkezés esetén
|
Nettó árak |
Bruttó árak |
Nyersanyag |
1 – 8. osztály |
1 – 8. osztály |
tízórai |
92 |
116,5 |
ebéd |
310 |
394 |
uzsonna |
93 |
116,5 |
összesen |
494 |
627 |
Diétás étkezés esetén
|
Nettó árak |
Bruttó árak |
Nyersanyag |
1 – 8. osztály |
1 – 8. osztály |
tízórai |
194 |
246,5 |
ebéd |
461 |
585 |
uzsonna |
194 |
246,5 |
összesen |
849 |
1078 |
A térítési díj fizetését az iskola Házirendje szabályozza az alábbiak szerint:
8.1. Térítési díj befizetésének szabályozása
8.1.1. Az oktatási törvény előírásai alapján, az iskola fenntartója által megállapított szabályok szerint az oktatással összefüggő térítési díjak mértékéről és az esetleges kedvezményekről tanévenként az iskola igazgatója dönt. A döntés előtt kikéri a szülői szervezet, a nevelőtestület és a szülői munkaközösség véleményét.
8.1.2. Az étkezési térítési díjakat – határozott (havi) időre szóló elszámolás szerint - a tárgyhónapot követő hónap 10-ig (kivétel június hónap, ahol június 30-ig) készpénz átutalási nyomtatványon (sárga csekk) kell megfizetni. Amennyiben a befizetés a csekk kiadását követő 30 napon belül nem történik meg, a tanuló a tartozás rendezéséig nem vehet részt az iskolai étkeztetésben. Az ilyen esetek egyéni elbírálásakor rászorultság miatt az igazgató eltekinthet ettől a szabálytól, részletfizetési lehetőséget biztosíthat, vagy meghosszabbíthatja a befizetési határidőt.
8.1.3. Étkezésre jelentkezni és azt lemondani a tárgyhónapot megelőző hónap 25-ig csak írásban lehet. Betegség miatti lemondás személyesen vagy telefonon 11 óráig lehetséges, akkor a következő napot nem kell fizetni. Betegség után visszatérőt személyesen vagy telefonon 11 óráig kérjük jelenteni a másnapi étkezés biztosítása miatt.
d) fenntartói ellenőrzés, ÁSZ ellenőrzés, egyéb ellenőrzések nyilvános megállapításai
A fenntartó részéről minden gazdasági év januárjában normatíva ellenőrzést végeznek.
e) a nevelési-oktatási intézmény nyitva tartásának rendje
SZMSZ-ben foglaltak szerint
6.8. Az intézmény a nyitva tartása, az iskolában való tartózkodás rendje
6.8.1. Az iskola épületei szorgalmi időben hétfőtől péntekig alsó tagozaton 7:00 órától 18:00 óráig, fölső tagozaton 7:00 órától 19:00 óráig vannak nyitva. Az iskola igazgatójával történt egyeztetés esetén ettől eltérő időpontban ill. szombaton és vasárnap is nyitva tartható.
6.8.2. Az iskolában tartózkodó gyermekek felügyeletét az iskola reggel 7.30. órától a tanítás végéig, illetve a tanórán kívüli foglalkozások idejére tudja biztosítani. A délutáni szakkörökre érkező tanulók felügyelete a szakkörvezető feladata.
6.8.3. A napi munkarendet az órarend, a csengetési rend és az ügyeleti rend határozza meg. A tanulók iskolában tartózkodására vonatkozó szabályokat a házirend rögzíti.
6.8.4. Tanítási szünetekben a hivatalos ügyek intézésére az iskola külön ügyeleti rend szerint tart nyitva. Az ügyeleti rendet az iskola igazgatója határozza meg, és azt a szünet megkezdése előtt a fenntartó, a szülők, a tanulók és a pedagógusok tudomására hozza.
6.8.5. Az iskola épületeiben az iskolai dolgozókon, a szülői értekezletre és fogadóórákra érkező szülőkön, valamint a tanulókon kívül csak a hivatalos ügyet intézők tartózkodhatnak, illetve azok, akik erre az iskola igazgatójától engedélyt kaptak.
f) A tanévben tervezett jelentősebb rendezvények, események és azok időpontjai az Éves munkaterv című dokumentumban olvashatók.
g) pedagógiai-szakmai ellenőrzés megállapításai
Az Oktatási Hivatal Országos Tanfelügyelet vezetői és intézményi ellenőrzésének összegzése Értékelőlap vezetői tanfelügyelet és Értékelőlap intézményi tanfelügyelet című dokumentumokban olvashatók.
h) a szervezeti és működési szabályzat, a házirend és a pedagógiai program
Ezek a dokumentumok az iskolai honlap Dokumentumok menüben megtalálhatók és letölthetők: Szervezeti és működési szabályzat, a Házirend és a Pedagógiai program
23.§ (3) Az iskolai közzétételi lista az (1) bekezdésben meghatározottakon kívül tartalmazza
a) a betöltött munkakörök alapján a pedagógusok iskolai végzettségét és szakképzettsége
név |
végzettség |
szakképzettség |
munkakör, beosztás |
Ágostonné Kamasz Zsuzsanna |
főiskola mesterpedagógus |
magyar-történelem szakos általános iskolai tanár okleveles etikatanár |
tanár, osztályfőnök |
Árpás Zsuzsanna |
főiskola |
tanító, |
tanító, osztályfőnök |
Aszódi Csaba |
főiskola |
testnevelő tanár |
tanár, osztályfőnök |
Babinszkiné Karczub Mária |
főiskola |
magyar-történelem szakos általános iskolai tanár |
tanár, osztályfőnök |
Balogh Rozália |
főiskola |
tanító, népművelés szakkollégium,gyógypedagógus |
gyógypedagógus, osztályfőnök |
Bana Sándorné |
főiskola |
tanító, népművelés szakkollégium, nyelv-és beszédfejlesztő pedagógus |
tanító, fejlesztő pedagógus |
Barabásné Kollár Andrea |
főiskola |
tanító, testnevelés szakkollégium |
tanító, osztályfőnök |
Béres Zoltánné |
főiskola |
tanító, közművelődés szakkollégium, sajátos nevelési és oktatási igényű tanulókkal való foglalkozások pedagógusa |
tanító, osztályfőnök |
Bodócsné Horváth Katalin |
főiskola |
tanító, testnevelés szakkollégium |
tanító, osztályfőnök, DÖK-segítő |
Botkáné Kármán Gabriella |
főiskola |
tanító, technika szakkollégium |
tanító, osztályfőnök |
Brindzik Attila |
főiskola |
tanító |
tanító, osztályfőnök |
Czakó István |
főiskola egyetem |
biológia-testnevelés szakos általános iskolai tanár, gyógytestnevelő tanár, közoktatás-vezető szakvizsga |
tanár, igazgatóhelyettes |
Czakóné Kardos Ildikó |
főiskola |
matematika-fizika szakos általános iskolai tanár, mérés és értékelési szakértői szakvizsga |
tanár, osztályfőnök, munkaközösség-vezető |
Csík Krisztián |
egyetem |
okleveles informatikatanár, okleveles játék-és szabadidő-szervező tanár |
tanár, rendszergazda |
dr. Molnár István |
főiskola egyetem |
magyar-történelem szakos tanár, közoktatási vezető, tanfelügyeleti és minősítési szakértő |
tanár, igazgató |
dr. Molnárné Fényes Judit |
főiskola egyetem |
magyar-orosz szakos általános iskolai tanár, német nyelv-és irodalom szakos középiskolai tanár |
tanár, osztályfőnök, munkaközösség-vezető |
Fecskéné Pap Éva |
főiskola |
tanító, óvodapedagógusi szakkollégium |
tanító, osztályfőnök |
Göblyös Bernadett |
főiskola |
tanító, magyar nyelv és irodalom műveltségi terület |
napközis tanító |
Györéné Iványi Andrea |
főiskola |
tanító speciális képesítéssel testnevelés és német nyelv |
tanár |
Halasi-Czalbert Pálné |
főiskola |
tanító, vizuális nevelés szakkollégium |
napközis tanító |
Hamarné Kovács Gabriella |
főiskola |
tanító, gyógypedagógus |
tanító, munkaközösség-vezető, gyógypedagógus |
Hornyák Ágnes Mária |
főiskola |
tanító, ember és társadalom, műveltségi terület, informatika műveltségi terület |
tanító |
Horváthné Palkó Andrea |
főiskola |
magyar-népművelés szakos általános iskolai tanár |
tanár, osztályfőnök, munkaközösség-vezető |
Horváthné Szolovjov Zsuzsanna |
egyetem |
magyar szakos középiskolai tanár, ének-zene szakos általános iskolai tanár |
tanár |
Illés Zsuzsanna |
főiskola |
tanító, orosz szakkollégium |
tanító, osztályfőnök |
Iván Olga |
főiskola |
tanító, orosz szakkollégium |
napközis tanító |
Juhász Erzsébet |
főiskola |
tanító, ének szakkollégium, sajátos nevelési és oktatási igényű tanulókkal való foglalkozások pedagógusa |
tanító, osztályfőnök, munkaközösség-vezető |
Juhász Árpádné |
főiskola |
tanító, népművelés szakkollégium |
tanító, osztályfőnök |
Juhászné Gyenes Melinda Éva |
főiskola |
matematika-rajz szakos általános iskolai tanár |
tanár, osztályfőnök |
Juhosné Révész Erzsébet |
főiskola |
tanító speciális képesítéssel, közoktatás vezetői szakvizsga |
tanító, igazgatóhelyettes |
Keresztesi Lászlóné |
főiskola |
matematika-fizika szakos általános iskolai tanár |
tanár, osztályfőnök |
Király Ildikó |
főiskola, egyetem |
könyvtáros és orosz nyelv és irodalom szakos általános iskolai tanár, angol szakos nyelvtanár |
tanár, osztályfőnök, könyvtáros |
Kiss Éva |
főiskola |
magyar alapszakos bölcsész |
napközis tanító |
Koncz Bernadett |
főiskola |
tanító, ember és társadalom, ének-zene műveltségi terület |
napközis tanító |
Kovácsné Jakab Anikó |
főiskola |
német nyelv és irodalom szakos tanár és kommunikáció szakos bölcsész |
tanár, osztályfőnök |
Lakiné Nyul Marianna |
főiskola |
tanító, |
napközis tanító |
Magyar Csilla |
egyetem |
okleveles fizika-kémia szakos tanár |
tanár |
Marosi Endréné |
főiskola |
tanító rajz szakkollégium |
tanító, munkaközösség-vezető |
Mester Árpád |
főiskola egyetem |
biológia-technika szakos általános iskolai tanár, okleveles biológiatanár |
tanár, osztályfőnök |
Mészárosné Varga Katalin |
főiskola |
tanító, angol szakkollégium
|
tanár |
Mihók Mária |
egyetem |
okleveles biológiatanár-földrajztanár |
tanár |
Nagy Zsuzsanna |
főiskola, egyetem |
magyar-orosz szakos általános iskolai tanár, angol szakos nyelvtanár |
tanár, osztályfőnök, munkaközösség-vezető |
Ötvösné Lengyel Andrea |
főiskola |
biológia- testnevelés szakos tanár, angol nyelv és irodalom szakos tanár |
tanár, osztályfőnök |
Pintácsi Katalin |
főiskola |
tanító, angol műveltségi terület |
napközis tanító |
Schmiklné Zaja Andrea |
főiskola |
tanító, vizuális nevelés szakkollégium |
tanító, osztályfőnök |
Tóth Erzsébet |
főiskola |
tanító matematika műveltségi terület |
tanító |
Tóth Gábor |
főiskola |
biológia-testnevelés szakos tanár hittanár, tanügy-igazgatási szakértő |
tanár, munkaközösség-vezető |
Tóthné Hegyesi Erika |
főiskola |
tanító, magyar nyelv és irodalom műveltségi terület |
tanár, osztályfőnök |
Tóth Klára |
főiskola |
tanító, ember és társadalom műveltségi terület |
napközis tanító |
Urbán László |
főiskola |
tanító, környezetismeret műveltségi terület |
napközis tanító |
Vassné Füzesi Zsuzsanna |
főiskola |
tanító, nyelv- és beszédfejlesztő pedagógus szakvizsgázott pedagógus |
tanító, fejlesztő pedagógus |
A pedagógusok hozzájárultak nevük feltüntetéséhez.
b) a betöltött munkakörök alapján a nevelő és oktató munkát segítők számát, iskolai végzettségét és szakképzettsége
Munkakör |
végzettség |
Képzettség |
pedagógiai asszisztens |
érettségi |
pedagógiai asszisztens |
fűtő, karbantartó |
szakmunkásképző |
gépszerelő karbantartó géplakatos, fűtő |
pedagógiai asszisztens |
érettség |
pedagógiai .asszisztens, gyógypedagógiai asszisztens |
konyhai kisegítő |
nyolc általános |
---------------- |
konyhai kisegítő |
nyolc általános |
---------------- |
gazdasági vezető |
főiskola |
pénzügyi szak |
takarító |
nyolc általános |
------------------- |
gondnok, karbantartó |
szakmunkásképző |
Víz-és gázvezeték-szerelő, fűtő |
takarító |
nyolc általános |
------------------- |
takarító |
nyolc általános |
------------------- |
konyhai kisegítő |
nyolc általános |
------------------ |
gazdasági ügyintéző |
érettségi |
mérlegképes könyvelő, bérügyintéző |
takarító |
nyolc általános |
------------------- |
takarító |
nyolc általános |
------------------- |
konyhai kisegítő |
nyolc általános |
számítógép-kezelő |
pedagógiai asszisztens |
érettségi |
pedagógiai .asszisztens, |
konyhai kisegítő |
nyolc általános |
------------ |
iskolatitkár |
érettségi |
gyógypedagógiai asszisztens, szövegszerkesztő |
konyhai kisegítő |
nyolc általános |
------------------ |
iskolatitkár |
érettségi |
|
pedagógiai asszisztens |
érettségi |
gyógypedagógiai .asszisztens, |
takarító |
nyolc általános |
------------------- |
konyhai kisegítő |
érettségi |
---------------- |
karbantartó, gondnok |
nyolc általános |
fűtő |
c) az országos mérés-értékelés évenkénti eredményei
|
|
2016 |
2017 |
2018 |
2019 |
||||||||
|
|
isko- lánk átlaga |
orszá- gos átlag |
városi átlag |
isko- lánk átlaga |
orszá- gos átlag |
városi átlag |
isko- lánk átlaga |
orszá- gos átlag |
városi átlag |
isko- lánk átlaga |
orszá- gos átlag |
városi átlag |
MATEMATIKA |
6. osztály |
1449
(1422; 1483) |
1486
(1485; 1487) |
1466
(1464; 1468) |
1498
(1461; 1530) |
1497
(1496; 1498) |
1476
(1474; 1477) |
1513
(1447; 1542) |
1499
(1498; 1499)
|
1480
(1478; 1482) |
1452
(1423; 1489) |
1495
(1494; 1496)
|
1476
(1478; 1482) |
8. osztály |
1591
(1557; 1629) |
1597
(1596; 1598) |
1569
(1568; 1572) |
1625
(1584; 1658) |
1612
(1611; 1613) |
1583
(1581; 1585) |
1621
(1590; 1656)
|
1614
(1613; 1616)
|
1586
(1584; 1588) |
1640
(1612; 1683)
|
1624
(1623; 1625)
|
1599
(1597; 1600) |
|
SZÖVEGÉRTÉS |
6. osztály |
1486
(1455; 1515) |
1494
(1493; 1496) |
1475
(1473; 1477) |
1491
(1456; 1527) |
1503
(1502; 1505) |
1486
(1484; 1488) |
1540
(1495; 1579) |
1492
(1491; 1493) |
1474
(1472; 1476) |
1507
(1476; 1540) |
1499
(1498; 1500) |
1481
(1480; 1483) |
8. osztály |
1563
(1519; 1614) |
1568
(1567; 1569) |
1538
(1536; 1540) |
1587
(1552; 1617) |
1571
(1570; 1572) |
1544
(1542; 1546) |
1613
(1577; 1644) |
1602
(1601; 1603)
|
1574
(1572; 1576) |
1601
(1559; 1637) |
1608
(1607; 1610)
|
1583
(1590; 1595) |
KOMPETENCIAMÉRÉS EREDMÉNYEI OSZTÁLYONKÉNT 2019:
6.A osztály |
||||
Matematika Szövegértés |
||||
osztály átlag |
1430 |
|
osztály átlag |
1547 |
iskolai átlag |
1452 |
|
iskolai átlag |
1507 |
országos átlag |
1495 |
|
országos átlag |
1499 |
nyolc évfolyamos átlag |
1633 |
|
nyolc évfolyamos átlag |
1665 |
6. B osztály |
||||
Matematika |
|
Szövegértés |
||
osztály átlag |
1423 |
|
osztály átlag |
1495 |
iskolai átlag |
1452 |
|
iskolai átlag |
1507 |
országos átlag |
1495 |
|
országos átlag |
1499 |
nyolc évfolyamos átlag |
1633 |
|
nyolc évfolyamos átlag |
1665 |
6. C osztály |
||||
Matematika Szövegértés |
||||
osztály átlag |
1433 |
|
osztály átlag |
1498 |
iskolai átlag |
1452 |
|
iskolai átlag |
1507 |
országos átlag |
1495 |
|
országos átlag |
1499 |
nyolc évfolyamos átlag |
1633 |
|
nyolc évfolyamos átlag |
1665 |
6.D osztály |
||||
Matematika Szövegértés |
||||
osztály átlag |
1446 |
|
osztály átlag |
1510 |
iskolai átlag |
1452 |
|
iskolai átlag |
1507 |
országos átlag |
1495 |
|
országos átlag |
1499 |
nyolc évfolyamos átlag |
1633 |
|
nyolc évfolyamos átlag |
1665 |
8.A osztály |
||||
Matematika Szövegértés |
||||
osztály átlag |
1597 |
|
osztály átlag |
1646 |
iskolai átlag |
1640 |
|
iskolai átlag |
1601 |
országos átlag |
1624 |
|
országos átlag |
1608 |
hat évfolyamos átlag |
1764 |
|
hat évfolyamos átlag |
1766 |
8.B osztály |
||||
Matematika Szövegértés |
||||
osztály átlag |
1609 |
|
osztály átlag |
1622 |
iskolai átlag |
1640 |
|
iskolai átlag |
1601 |
országos átlag |
1624 |
|
országos átlag |
1608 |
hat évfolyamos átlag |
1764 |
|
hat évfolyamos átlag |
1766 |
8. C osztály |
||||
Matematika Szövegértés |
||||
osztály átlag |
1606 |
|
osztály átlag |
1646 |
iskolai átlag |
1640 |
|
iskolai átlag |
1601 |
országos átlag |
1624 |
|
országos átlag |
1608 |
hat évfolyamos átlag |
1764 |
|
hat évfolyamos átlag |
1766 |
IDEGEN NYELVI MÉRÉS EREDMÉNYEI OSZTÁLYONKÉNT 2019:
Az idegen nyelvi mérés a vírusjárvány következtében bevezetett intézkedések miatt elmaradt.
d) A tanulók le- és kimaradásával, évfolyamismétléssel kapcsolatos adatok
A 2019-20-as tanévben
Másik intézményből érkezett tanuló: 7 fő
Másik intézménybe távozott tanuló: 6 fő
Javító vizsgát tett.
Alsó tagozat: 5 fő
Fölső tagozat: 18 fő
SNI tagozat: 2 fő
Évfolyamismétlők száma.
Alsó tagozat: 2 fő
Fölső tagozat: 5 fő
SNI tagozat: 6 fő
A tanévben kimaradó tanuló 4 fő
f) a tanórán kívüli egyéb foglalkozások igénybevételének lehetősége
SZMSZ-ben foglaltak szerint
6.12. A tanórán kívüli foglalkozások
6.12.1. A tanórán kívüli foglalkozások szervezeti formái
Az intézményben a tanulók számára az alábbi – az iskola által szervezett – tanórán kívüli rendszeres foglalkozások működnek:
- napközi otthon,
- szakkörök,
- énekkar,
- iskolai sportköri foglalkozások,
- tömegsport foglalkozások,
- felzárkóztató foglalkoztatások,
- egyéni foglalkozások,
- tehetséggondozó foglalkoztatások,
- továbbtanulásra előkészítő foglalkozások,
6.12.2. A tanórán kívüli foglalkozásokra vonatkozó általános szabályok
- A tanórán kívüli foglalkozásokra való tanulói jelentkezés – a felzárkóztató foglalkozások, valamint az egyéni foglalkozások kivételével – önkéntes. A tanórán kívüli foglalkozásokra történő jelentkezés tanév elején történik, és egy tanévre vagy a foglalkozás munkatervében jelzett befejezésig szól.
- A felzárkóztató foglalkozásokra, valamint az egyéni foglalkozásokra kötelezett tanulókat képességeik, tanulmányi eredményeik alapján a tanítók, szaktanárok jelölik ki, részvételük a felzárkóztató foglalkozásokon kötelező, ez alól felmentést csak a szülő írásbeli kérelmére az iskola igazgatója adhat.
- A tanórán kívüli foglalkozások megszervezését (a foglalkozások megnevezését, heti óraszámát, a vezető nevét, működésének időtartamát) minden tanév elején az iskola tantárgyfelosztásában kell rögzíteni. A tanórán kívüli foglalkozások megszervezésénél a tanulói, a szülői, valamint a nevelői igényeket a lehetőségek szerint figyelembe kell venni.
- A tanórán kívüli foglalkozások vezetőit az iskola igazgatója bízza meg, akik munkájukat napközi otthonos foglalkozás estén munkaköri leírásuk alapján, egyéb esetben a foglalkozás jóváhagyott munkaterve alapján végzik. Tanórán kívüli foglalkozást megbízási szerződés alapján vezethet az is, aki nem az iskola pedagógusa.
- A tanórán kívüli foglalkozások, egyéni- és felzárkóztató foglalkozások és sportkörök ingyenesek. Az iskola pedagógusai az iskola tanulóinak térítés ellenében még a szülő kérésére sem tarthatnak foglalkozást.
- Az osztályfőnökök a tantervi követelmények teljesülése, a nevelőmunka elősegítése érdekében évente egy alkalommal az iskola éves munkatervében meghatározott időpontban osztályaik számára tanulmányi kirándulást szerveznek. Ennek időtartama az 1-6. évfolyamon 1, a 7-8. évfolyamon maximum 2 nap lehet. A tanulók részvétele a kiránduláson önkéntes, a felmerülő költségeket a szülőknek kell fedezniük. A kirándulás tervezett helyét, idejét az osztályfőnöki munkatervben rögzíteni kell, a tervezetet az igazgató hagyja jóvá. A kirándulás előtt a tanulók számára balesetvédelmi oktatást kell tartani. A házirend alapján ismertetni kell azokat a tiltó szabályokat, elvárható viselkedésformákat, amelyeket a tanulóknak be kell tartani.
- Egy-egy tantárgy néhány témájának feldolgozását, a követelmények teljesítését segítik a különféle közművelődési intézményekben, illetve művészeti előadásokon tett csoportos látogatások, vagyis a múzeumi, kiállítási, könyvtári és művészeti előadáshoz kapcsolódó foglalkozások. A tanulók részvétele ezeken, a foglalkozásokon - ha a tanítási időn kívül esik, és költségekkel jár - önkéntes. A felmerülő költségeket a szülőknek kell fedezniük.
- A szabadidő hasznos és kulturált eltöltésére kívánja a nevelőtestület a tanulókat azzal felkészíteni, hogy a felmerülő igényekhez és a szülők anyagi helyzetéhez igazodva különféle szabadidős programokat is szervez (pl.: túrák, kirándulások, táborok, színház- és múzeumlátogatások, klubdélutánok, táncos rendezvények). A tanulók részvétele a szabadidős rendezvényeken önkéntes, a felmerülő költségeket a szülőknek kell fedezniük.
- Az iskola a tehetséges tanulók fejlődésének elősegítése érdekében tanulmányi, sport és kulturális versenyeket, vetélkedőket szervez. A versenyek megszervezéséért, a résztvevő tanulók felkészítéséért a szakmai munkaközösségek, illetve a szaktanárok a felelősek.
- Az iskola - az ezt igénylő tanulók számára - étkezési lehetőséget biztosít. A napköziotthonba felvett tanulók napi háromszori étkezésben (tízórai, ebéd, uzsonna) részesülnek. A napközibe nem járó tanulók számára - igény esetén - az iskola ebédet (menzát) biztosít.
- A tanulók önképzésének, egyéni tanulásának segítésére az iskolában iskolai könyvtár működik. Az iskolai könyvtár működésének szabályait a szervezeti és működési szabályzat tartalmazza.
Házirendben foglaltak szerint
3.2. Tanórán kívüli foglalkozások rendje
3.2.1. Az iskola a tanulók számára – a tanórai foglalkozások mellett –a Pedagógiai programba foglalt tanórán kívüli foglalkozásokat szervez. A délutáni tanórán kívüli foglalkozásokat az iskola nevelői 14.00. óra és 16.30. óra között szervezik meg. Az ettől eltérő időpontokról a szülőket előre értesíteni kell.
3.2.2. A tanórán kívüli foglalkozásokra való tanulói jelentkezés – a fejlesztő foglalkozások kivételével – önkéntes. A tanórán kívüli foglalkozásokra a tanulónak az adott tanév elején kell jelentkeznie, és a jelentkezés egy tanévre szól.
3.2.3. A tanórán kívüli foglalkozásokról történő távolmaradást is igazolni kell. A tanórán kívüli foglalkozásokról ismételten igazolatlanul mulasztó tanuló az igazgató engedélyével a foglalkozásról kizárható.
3.2.4. A tanórán kívüli foglalkozást tartó pedagógus kötelessége, hogy a foglalkozás esetleges elmaradását lehetőleg egy nappal a korábban jelezze a foglalkozáson résztvevő tanulókkal és az iskola vezetőségével.
3.2.5. Az egyes tanórán kívüli iskolai rendezvények előkészítésében, lebonyolításában, lezárásában a rendezvény megszervezéséért felelős tanulóközösség tagjainak közre kell működniük. A tanórán kívüli iskolai rendezvényekért felelős tanuló-közösségeket az iskolai munkaterv tartalmazza.
g) A házi feladatok és az iskolai dolgozatok szabályai
Pedagógiai programban foglaltak szerint
3.7.6. Az otthoni felkészüléshez előírt írásbeli és szóbeli házi feladatok meghatározásának elvei és korlátai
A) A házi feladatok kiadásának szempontjai :
- a tanulók napi és heti terhelése,
- az egyes diákok képességeit, adottságai,
- az életkori sajátosságok,
- az értelmi fejlettség,
- a fejlődés üteme,
- házi feladat előkészítettsége,
B) A házi feladatok kiadásának és ellenőrzésének alapelvei:
- A házi feladatok korosztálytól függetlenül sarkallják a diákot állandó önellenőrzésre!
- A házi feladatok segítsék elő a szülők tájékoztatását gyermekük! iskolában végzett munkájáról, az iskolában folyó munkáról.
- A napközis kollégák folyamatosan tájékoztassák a pedagógusokat a házi feladatok mennyiségéről, azok megoldásáról egyénre szabottan is!
- A házi feladatok mindig kerüljenek ellenőrzésre!
- Az el nem készített, illetve hibás, hiányos házi feladat értékelésekor különbséget kell tenni a mulasztás okai szerint!
- Az önálló kutatómunkát, a kötelező tananyagon kívüli ismereteket kívánó feladatok elvégzését – a befektetett munka arányában – jutalmazni kell.
- Tanítási szünet idejére legfeljebb annyi kötelező házi feladat adható, amennyi egyik óráról a másikra szokásos.
- A nagyobb elmélyülést, több időt igénylő feladatok kitűzésekor (könyvtári vagy internetes kutatómunka, képzőművészeti alkotás, technikai eszköz készítése ) az elkészítés határidejét különös gonddal, a tanulók egyéb kötelezettségeire tekintettel kell megállapítani.
- A tantervi anyagot meghaladó mennyiségű vagy mélységű ismereteket kívánó feladatokat (pl. versenyfeladatok) csak annak a diáknak lehet kötelezően előírni, aki a versenyzést, illetve az önálló kutató vagy más jellegű alkotómunkát önként vállalta.
3.7.5 Az írásbeli beszámoltatások formái, rendje, korlátai, a tanuló tudásának értékelésében betöltött szerepe, súlya
3.7.5.1. A tanuló írásbeli beszámoltatásának formái :
a) témazáró dolgozat: egy teljes tantervi téma számonkérésére szolgáló, egy tanórát kitöltő, az ismeretek felidézését és alkalmazását egyaránt megkövetelő írásbeli számonkérési forma, a témazáró dolgozatban szereplő feladattípusok arányai megfelelnek a tananyag és a tantervi követelmények belső arányainak;
b) egyéb dolgozat: egy tantervi téma valamely részének számonkérésére szolgáló, legfeljebb egy tanórát kitöltő írásbeli számonkérési forma, amelyben az ismeretek felidézése az alkalmazástól függetlenül vagy azzal együtt is számon kérhető
c) Az év eleji, félévi, év végi felmérések alapvetően diagnosztikai célt szolgálnak: a tanulók tudásának, készségeinek szintjét mérik. E felmérők csak akkor osztályozhatók, ha megfelelő ismétlés, gyakorlás után került sor rájuk
A tanuló tanulmányi munkájának, teljesítményének egységes értékelése érdekében a tanulók írásbeli értékelésekor az elért teljesítmény (pontszám) érdemjegyekre történő átváltását a következő arányok alapján végezzük.
Teljesítmény Érdemjegy
0 - 33% elégtelen (1)
34 - 50% elégséges (2)
51 - 75% közepes (3)
76 - 90% jó (4)
91 - 100% jeles (5)
Ha a szaktanár a meghatározott ponthatárok alkalmazása során szükségesnek látja, az adott osztályban, csoportban az egyes ponthatárokat legfeljebb három százalékkal lefelé vagy felfelé módosíthatja.
3.7.5.2. Az írásbeli beszámoltatás korlátai, a tanulók tudásának értékelésben betöltött szerepe, súlya
1. Az írásbeli beszámoltatás szerepe, súlya
a) A számonkérési, értékelési formák (szóbeli, írásbeli) helyes aránya a pedagógia örök dilemmája. A képesség és készségfejlesztés követelménye a két forma egyenlő arányát kívánná. A magas osztálylétszámok, a mennyiségében és sokféleségében egyre bővülő közvetítendő ismeretanyag elsajátításának pontos ellenőrzése az írásbeli számonkérést részesíti előnyben. Ugyanakkor a tanulók kifejezőkészségbeli hiányosságai, a felgyorsult élettempó hatására kialakult rövidített, szinte csak jelzésszerű – az egyedi, választékos stílust nélkülöző – beszédjük az iskola felelősségét növeli ezen a téren.
b) A témazáró dolgozatok – kétszeres súllyal való értékeléséről a szaktanár dönt a munkaközösség véleményének figyelembevételével. A szaktanár a tanév elején tájékoztatja a tanulókat arról, hogy melyek azok a tanulói teljesítmények, amelyeket a félévi és a tanítási év végi osztályzatok kialakításánál kétszeres súllyal fog figyelembe venni. Ilyen teljesítmény értékelésekor a naplóba és a tanuló ellenőrzőjébe piros színnel megkülönböztetett érdemjegy kerül. Az osztályzatok kialakításánál más súlyozást nem alkalmazunk.
2. Az írásbeli beszámoltatás rendje és korlátai :
a) Témazáró dolgozat íratását a szaktanár legkésőbb egy héttel a dolgozatírás előtt bejelenti, a dolgozatot két héten belül kijavítja, egy napon kettőnél több témazáró dolgozatot nem íratunk.
b) Egyéb dolgozat íratását a szaktanár legkésőbb az előző tanítási órán bejelenti, a dolgozatot két héten belül kijavítja;
c) A szaktanár egy tantárgyból nem írat újabb dolgozatot mindaddig, amíg az előző dolgozatot kijavítva ki nem adta a tanulóknak.
d) A félévi és tanév végi minősítés nem alakítható ki csak írásbeli számonkérés alapján született érdemjegyekből azokból a tantárgyakból, amelyek alkalmasak a szóbeli kifejezőkészség fejlesztésére.
e) A diákok írásbeli dolgozatait, beszedett füzetét, beadott munkáját (házi dolgozatok, tanulói kutatómunkák anyaga) rövid időn belül értékelni, javítani kell.
h) Az osztályozó vizsga tantárgyankénti, évfolyamonkénti követelményei, a tanulmányok alatti vizsgák tervezett ideje
SZMSZ-ben foglaltak szerint
6.7. Az osztályozó vizsga rendje
A félévi és év végi tanulmányi osztályzatok megállapításához a tanulónak osztályozó vizsgát kell tennie, ha:
a) az igazgató felmentette a tanórai foglalkozásokon való részvétel alól,
b) az igazgató engedélyezte, hogy egy vagy több tantárgy tanulmányi követelményének egy tanévben, illetve az előírtnál rövidebb idő alatt tegyen eleget,
c) egy tanévben 250 óránál többet mulasztott, és a nevelőtestület nem tagadta meg az osztályozó vizsga letételének lehetőségét,
d) ha a tanuló hiányzása egy adott tantárgyból az évi tanítási órák 30%-át meghaladta és a nevelőtestület nem tagadta meg az osztályozó vizsga letételének lehetőségét,
e) a tanuló független vizsgabizottság előtt tesz vizsgát.
Házirendben foglaltak szerint
8.8. Az osztályozó vizsga tantárgyankénti, évfolyamonkénti követelményei, a tanulmányok alatti vizsgák tervezett ideje, az osztályozó vizsgára jelentkezés módja és határideje
8.8.1. Az osztályozó, különbözeti és beszámoltató vizsga esetén a vizsga időpontját a vizsgát megelőző három hónapon belül kell kijelölni azzal, hogy osztályozó vizsgát az iskola a tanítási év során bármikor szervezhet.
8.8.2. Osztályozó vizsgára a szülő írásos kérelmével lehet jelentkezni. A vizsgák időpontjáról a vizsgázót a vizsgára történő jelentkezéskor írásban tájékoztatni kell.
8.8.3. Az osztályozó vizsga évfolyamonkénti követelményeit a házirend mellékletében célszerű illeszteni.
Az osztályozóvizsga anyaga: Az osztályozó vizsga tantárgyi/évfolyamonkénti követelményei megegyeznek a kerettantervek alapján készült a Pedagógiai Program részét képező helyi tanterv, adott tantárgyra és évfolyamra vonatkozó követelményeivel, ami a „Vizsgakövetelmények” dokumentumból letölthetők.
i) az iskolai osztályok száma és az egyes osztályokban a tanulók létszáma
2020-21-es tanévben
Alsó tagozat
1.a Fecskéné Pap Éva 24 fő
1.b Marosi Endréné 25 fő
1.c Botkáné Kármán Gabriella 25 fő
1.d Hornyák Ágnes 25 fő
2.a Árpás Zsuzsanna 26 fő
2.b Juhász Árpádné 27 fő
2.c Barabásné Kollár Andrea 27 fő
3.a Illés Zsuzsanna 19 fő
3.b Bodócsné Horváth Katalin 19 fő
3.c Szabóné Urbán Ildikó 21 fő
4.a Schmiklné Zaja Andrea 24 fő
4.b Hamarné Kovács Gabriella 26 fő
4.c Brindzik Attila 26 fő
Összesen: 314 fő
Fölső tagozat
5.a Györéné Iványi Andrea 26 fő - 1 ET
5.b Babinszkiné Karczub Mária 27 fő – 1 ET
5.c Ötvösné Lengyel Andrea 26 fő
6.a Tóthné Hegyesi Erika 27 fő
6.b Király Ildikó 28 fő
6.c Mester Árpád 28 fő
7.a Horváthné Palkó Andrea 28 fő
7.b Czakóné Kardos Ildikó 30 fő
7.c Nagy Zsuzsanna 29 fő
8.a Keresztesi Lászlóné 24fő
8.b Juhászné Gyenes Melinda 27 fő
8.c Aszódi Csaba 25 fő
8.d Dr. Molnárné Fényes Judit 25 fő
Összesen: 350 fő
SNI tagozat
1-3. Bana Sándorné 1.o 1 fő
4.o 7 fő 8 fő
2-4 Béres Zoltánné 2.o 2 fő
3.o 4 fő 6 fő
5-6 Juhász Erzsébet 5.o 3 fő
6.o 3 fő 6 fő
7-8. Balogh Rozália 7.o 5 fő 8.o 2 fő 7 fő
Összesen: 27 fő
Összes tanuló: 691 fő – 2 ET
Összes étkező tanulók száma: 462 fő