A NAGYKÁTAI VÁCI MIHÁLY KATOLIKUS ÁLTALÁNOS ISKOLA
KÖZZÉTÉTELI LISTA
2023
A kormány 229/2012 (VIII. 28.) kormányrendelete a nemzeti köznevelésről szóló törvény végrehajtásáról 23. §-a értelmében az alábbi adatokat tesszük közzé.
23.§ (1) A nevelési-oktatási intézmény közzétételi lista:
a) A felvételi lehetőségről szóló tájékoztató
Pedagógiai program
2.11. A felvétel és átvétel helyi szabályai
A közoktatási intézménybe felvétel vagy átvétel útján lehet bejutni. A felvétel és az átvétel jelentkezés alapján történik. A felvételről és az átvételről az intézmény igazgatója dönt a fenntartó által meghatározott létszámhatárokat figyelembe véve. Az iskolába történő felvétel/átvétel feltétele az intézmény nevelési elveinek és a Házirendben foglaltak elfogadása.
2.11.1. Az első osztályosok beiskolázása
Az első osztályosok beiskolázását az intézményvezető a fenntartóval egyeztetve végzi. Beiskolázásunkat nem köti körzethatár.
Elsősorban azoknak a katolikus családoknak a jelentkezését várjuk
- akik gyermeküket vallásos nevelésben szeretnék részesíteni,
- akik a keresztény hitet elfogadják, átélni és megélni akarják,
- akik az iskolánk házirendjét és szellemiségét elfogadják.
A fentiek elfogadásával iskolánk felvesz más felekezethez tartozó tanulókat is, az egyházak közötti megállapodás értelmében számukra saját felekezetük biztosít hitoktatást.
Alapvető elvárásunk minden leendő diákunkkal és szüleikkel szemben a keresztény erkölcsi normákon alapuló nevelés elfogadása.
Az iskolába történő beíratását a szülőnek (gondviselőnek) személyesen kell megtennie.
A beiratkozáshoz szükséges dokumentumok:
· A gyermek nevére kiállított személyi azonosítót és lakcímet igazoló hatósági igazolvány (ugyanazon okmány két oldala).
· A gyermek TAJ kártyája.
· Iskolába lépéshez szükséges szakértői vélemény.
· Diákigazolvány igénylőlap (Okmányirodából).
· Nyilatkozat a keresztelés megtörténtéről illetve vállalásáról.
Túljelentkezés esetén előnyt jelent az Egyházközséghez való tartozás és a plébánosi ajánlás.
Az elutasító döntés ellen az iskolafenntartónál lehet fellebbezni. A fellebbezést az iskola igazgatójához kell benyújtani - az elutasítás kézhezvétele utáni 8 napon belül. Az iskolába felvett tanulók osztályba való beosztásáról a szakmai munkaközösség véleményének kikérésével az intézményvezető dönt.
2.11. 2. Átvétel más intézményből
Az iskola lehetőséget biztosít más iskolában tanuló diákok átvételére. Az átvételről való döntés az intézmény vezetőjének jogköre. Döntése előtt kikéri az igazgatóhelyettesek véleményét. A tanuló átvételére akkor van lehetőség, ha az általa tanult tantárgyak többsége megegyezik az iskolánkban tanult tantárgyakkal, illetve a különbség, valamint a tananyagban való esetleges elmaradás mértéke nem haladja meg azt a szintet, amely a tanuló számára pótolhatóvá teszi a lemaradást. Az átvételkor figyelembe kell venni az átveendő tanuló magatartását, szorgalmát és a vele szemben alkalmazott fegyelmező és fegyelmi intézkedéseket.
Az állami fenntartású iskolákból történő átvételkor különbözeti vizsgát nem írunk elő. Az átvételkor különbözeti vizsga letétele akkor írható elő, ha a tanult tananyagban vagy annak ütemezésében jelentős eltérés állapítható meg. Az igazgató lehetőséget biztosíthat arra, hogy a különbözeti vizsgát a felvételtől számított maximum három hónapon belül tegye le az átvett tanuló, ebben az esetben a felkészüléshez egyéni segítségnyújtást biztosítunk az átvett tanuló számára. Lehetőség van arra is, hogy – a tanuló, kiskorú tanuló esetén a szülő és a tanuló együttes kérésére – évfolyamismétléssel eggyel alacsonyabb évfolyamú osztályba kerüljön a diák.
A második-nyolcadik évfolyamba történő átvételnél alapvető szempont, hogy a szülő és a gyermek gyakorolja vallását, rendelkezzen plébánosi ajánlással, keresztlevéllel, elfogadja a katolikus értékrendet, az intézmény pedagógiai programját és együttműködjön annak megvalósításában.
További szempontok:
testvér már az intézményünkbe jár,
a család az egyházközséghez tartozik,
a lakóhelyük a beiskolázási területen van,
az osztályok száma az évfolyamon,
az osztályok létszáma,
a választott / tanult idegen nyelv,
Az átiratkozáskor be kell mutatni:
- a tanuló személyazonosítására alkalmas, a tanuló nevére kiállított személyi azonosító és lakcímet igazoló hatósági igazolványt,
- a tanuló keresztlevelét,
- a plébánosi ajánlást,
- a szülő személyi igazolványát;
- az elvégzett évfolyamokat tanúsító bizonyítványt;
Az iskolába felvett tanulók osztályba való beosztásáról a szakmai munkaközösség vélemé-nyének kikérésével az intézményvezető dönt.
b) a beiratkozásra meghatározott idő, a fenntartó által engedélyezett osztályok, csoportok száma
A tanköteles tanulók első évfolyamra történő beiratkozásának időpontját a kormányhivatal hirdeti meg. Iskolánk ehhez az időponthoz igazodva az évek óta használt „Felhívás”-ban foglaltak szerint tájékoztatja a szülőket a felvétellel, beiratkozással kapcsolatos tudnivalókról.
A fenntartó által engedélyezett osztályok száma a 23-24-es tanévben:
első évfolyam: 3 ötödik évfolyam: 3
második évfolyam: 3 hatodik évfolyam: 3
harmadik évfolyam: 4 hetedik évfolyam: 3
negyedik évfolyam: 4 nyolcadik évfolyam: 3
c) térítési díj, tandíj, egyéb díjfizetési kötelezettség
A jogszabályban meghatározott étkezési-térítési díjon felül az intézmény más célra térítési díjat nem szed.
Tanulóinknak lehetőségük van étkezési szolgáltatások igénybe vételére. Igénylésüket az erre rendszeresített „Nyilatkozat” nyomtatványon a szülő vagy gondviselő aláírásával adhatják le, az estleges kedvezmények jogcímének megjelölésével és igazolásával.
A térítési díj mértéke a mindenkor érvényben lévő Közétkeztetési szolgáltatási szerződésben rögzített nyersanyagnorma + 27% ÁFA összege. 2023. szeptember 1-jétől az alábbi táblázatban foglaltak szerint:
A térítési díj fizetését az iskola Házirendje szabályozza az alábbiak szerint:
8.1. Térítési díj befizetésének szabályozása
8.1.1. Az oktatási törvény előírásai alapján, az iskola fenntartója által megállapított szabályok szerint az oktatással összefüggő térítési díjak mértékéről és az esetleges kedvezményekről tanévenként az iskola igazgatója dönt. A döntés előtt kikéri a szülői szervezet, a nevelőtestület és a szülői munkaközösség véleményét.
8.1.2. Az étkezési térítési díjakat – határozott (havi) időre szóló elszámolás szerint - a tárgyhónapot követő hónap 10-ig (kivétel június hónap, ahol június 30-ig) készpénz átutalási nyomtatványon (sárga csekk) kell megfizetni. Amennyiben a befizetés a csekk kiadását követő 30 napon belül nem történik meg, a tanuló a tartozás rendezéséig nem vehet részt az iskolai étkeztetésben. Az ilyen esetek egyéni elbírálásakor rászorultság miatt az igazgató eltekinthet ettől a szabálytól, részletfizetési lehetőséget biztosíthat, vagy meghosszabbíthatja a befizetési határidőt.
8.1.3. Étkezésre jelentkezni és azt lemondani a tárgyhónapot megelőző hónap 25-ig csak írásban lehet. Betegség miatti lemondás személyesen vagy telefonon 11 óráig lehetséges, akkor a következő napot nem kell fizetni. Betegség után visszatérőt személyesen vagy telefonon 11 óráig kérjük jelenteni a másnapi étkezés biztosítása miatt.
d) fenntartói ellenőrzés, ÁSZ ellenőrzés, egyéb ellenőrzések nyilvános megállapításai
A fenntartó részéről minden gazdasági év januárjában normatíva ellenőrzést végeznek.
e) a nevelési-oktatási intézmény nyitva tartásának rendje
SZMSZ-ben foglaltak szerint
6.8. Az intézmény a nyitva tartása, az iskolában való tartózkodás rendje
6.8.1. Az iskola épületei szorgalmi időben hétfőtől péntekig alsó tagozaton 7:00 órától 18:00 óráig, fölső tagozaton 7:00 órától 19:00 óráig vannak nyitva. Az iskola igazgatójával történt egyeztetés esetén ettől eltérő időpontban ill. szombaton és vasárnap is nyitva tartható.
6.8.2. Az iskolában tartózkodó gyermekek felügyeletét az iskola reggel 7.30. órától a tanítás végéig, illetve a tanórán kívüli foglalkozások idejére tudja biztosítani. A délutáni szakkörökre érkező tanulók felügyelete a szakkörvezető feladata.
6.8.3. A napi munkarendet az órarend, a csengetési rend és az ügyeleti rend határozza meg. A tanulók iskolában tartózkodására vonatkozó szabályokat a házirend rögzíti.
6.8.4. Tanítási szünetekben a hivatalos ügyek intézésére az iskola külön ügyeleti rend szerint tart nyitva. Az ügyeleti rendet az iskola igazgatója határozza meg, és azt a szünet megkezdése előtt a fenntartó, a szülők, a tanulók és a pedagógusok tudomására hozza.
6.8.5. Az iskola épületeiben az iskolai dolgozókon, a szülői értekezletre és fogadóórákra érkező szülőkön, valamint a tanulókon kívül csak a hivatalos ügyet intézők tartózkodhatnak, illetve azok, akik erre az iskola igazgatójától engedélyt kaptak.
f) A tanévben tervezett jelentősebb rendezvények, események és azok időpontjai:
2023. szeptember 20-ig „Göncölj a Földért!” rongygyűjtés
2023. szeptember 26-27. papírgyűjtés
2023. szeptember 21-24. ausztriai tanulmányi kirándulás
2023. szeptember 28. A magyar népmese napja - vetélkedők
2023. szeptember 29. Magyar diáksport napja
2023. október 3. 7-8. osztályosok pályaválasztási kiállítása, alsóbb évfolyamokon szakmai bemutatók, foglalkozások
2023. október 4. Zenei világnap - vetélkedők
2023. október 6. Rádiós megemlékezés
2023. október 20. Rádiós megemlékezés (10. 23.)
2023. november 6. Szent Imre-napi mise és vetélkedő
2023. november 10. Márton-napi vetélkedő és lámpás felvonulás
2023. december 4-8. Mikulásdélutánok
2023. december 17. Adventi műsor és vásár az Európa téren
2023. december 21. Váci-napi programok minden tagozaton
2024. január 8. Vízkereszti szentmise
2024. január 19. Félévzárás
2024. január 20. Központi írásbeli felvételi
2024. január 27. A magyar holokauszt napja
2024. január 26. Szép Magyar Beszéd verseny körzeti fordulója
2024. február 2. és 9. Farsang
2024. március 14. Ünnepi műsor
2024. április 16. A holokauszt magyarországi áldozatainak emléknapja
2024. április 24. Föld napi programok
2024. május 31. Az iskolai diákönkormányzat sportnapja
2024. június 4. Trianoni megemlékezés
g) pedagógiai-szakmai ellenőrzés megállapításai
Az Oktatási Hivatal Országos Tanfelügyelet vezetői és intézményi ellenőrzésének összegzése Értékelőlap vezetői tanfelügyelet és Értékelőlap intézményi tanfelügyelet című dokumentumokban olvashatók.
h) a szervezeti és működési szabályzat, a házirend és a pedagógiai program
Ezek a dokumentumok az iskolai honlap Dokumentumok menüben megtalálhatók és letölthetők: Szervezeti és működési szabályzat, a Házirend és a Pedagógiai program
23.§ (3) Az iskolai közzétételi lista az (1) bekezdésben meghatározottakon kívül tartalmazza
a) a betöltött munkakörök alapján a pedagógusok iskolai végzettségét és szakképzettsége
név |
végzettség |
szakképzettség |
munkakör, beosztás |
Ágostonné Kamasz Zsuzsanna |
főiskola mesterpedagógus |
magyar-történelem szakos általános iskolai tanár okleveles etikatanár |
tanár |
Árpás Zsuzsanna |
főiskola |
tanító |
tanító, osztályfőnök |
Aszódi Csaba |
főiskola |
testnevelő tanár |
tanár, osztályfőnök |
Babinszkiné Karczub Mária |
főiskola |
magyar-történelem szakos általános iskolai tanár |
tanár, osztályfőnök munkaközösségvezető |
Balogh Rozália |
főiskola |
tanító, népművelés szakkollégium,gyógypedagógus |
gyógypedagógus, osztályfőnök |
Bana Sándorné |
főiskola |
tanító, népművelés szakkollégium, nyelv-és beszédfejlesztő pedagógus |
tanító, fejlesztő pedagógus |
Bodócs Blanka |
egyetem |
testnevelés-edző |
napközis nevelő |
Béres Zoltánné |
főiskola |
tanító, közművelődés szakkollégium, sajátos nevelési és oktatási igényű tanulókkal való foglalkozások pedagógusa |
tanító, osztályfőnök |
Bodócsné Horváth Katalin |
főiskola |
tanító, testnevelés szakkollégium |
tanító, osztályfőnök, DÖK-segítő |
Botkáné Kármán Gabriella |
főiskola |
tanító, technika szakkollégium |
tanító, osztályfőnök |
Brindzik Attila |
főiskola |
tanító |
tanító, osztályfőnök |
Czakó István |
főiskola egyetem |
biológia-testnevelés szakos általános iskolai tanár, gyógytestnevelő tanár, közoktatás-vezető szakvizsga |
tanár, igazgató |
Czakóné Kardos Ildikó |
főiskola |
matematika-fizika szakos általános iskolai tanár, mérés és értékelési szakértői szakvizsga |
tanár, osztályfőnök, munkaközösség-vezető |
Csík Krisztián |
egyetem |
okleveles informatikatanár, okleveles játék-és szabadidő-szervező tanár |
tanár, rendszergazda |
Czakó Sándor Imréné |
főiskola | tanító, hitoktató | óraadó néptáncoktató, hitoktató |
dr. Molnárné Fényes Judit |
főiskola egyetem |
magyar-orosz szakos általános iskolai tanár, német nyelv-és irodalom szakos középiskolai tanár |
tanár, osztályfőnök, |
Fecskéné Pap Éva |
főiskola |
tanító, óvodapedagógusi szakkollégium |
tanító, osztályfőnök |
Göblyös Bernadett |
főiskola |
tanító, magyar nyelv és irodalom műveltségi terület |
napközis tanító |
Györéné Iványi Andrea |
főiskola |
tanító speciális képesítéssel testnevelés és német nyelv |
tanár |
Halasi-Czalbert Pálné |
főiskola |
tanító, vizuális nevelés szakkollégium |
napközis tanító |
Hamarné Kovács Gabriella |
főiskola |
tanító, gyógypedagógus |
tanító, munkaközösség-vezető, gyógypedagógus |
Hornyák Ágnes Mária |
főiskola |
tanító, ember és társadalom, műveltségi terület, informatika műveltségi terület |
tanító |
Horváthné Palkó Andrea |
főiskola |
magyar-népművelés szakos általános iskolai tanár |
tanár, osztályfőnök, igazgatóhelyettes |
Horváthné Szolovjov Zsuzsanna |
egyetem |
magyar szakos középiskolai tanár, ének-zene szakos általános iskolai tanár |
óraadó tanár |
Illés Zsuzsanna |
főiskola |
tanító, orosz szakkollégium |
tanító, osztályfőnök |
Iván Olga |
főiskola |
tanító, orosz szakkollégium |
napközis tanító |
Juhász Erzsébet |
főiskola |
tanító, ének szakkollégium, sajátos nevelési és oktatási igényű tanulókkal való foglalkozások pedagógusa |
tanító, osztályfőnök, munkaközösség-vezető |
Juhász Árpádné |
főiskola |
tanító, népművelés szakkollégium |
tanító, osztályfőnök munkaközösség-vezető |
Juhászné Gyenes Melinda Éva |
főiskola |
matematika-rajz szakos általános iskolai tanár |
tanár, osztályfőnök |
Juhosné Révész Erzsébet |
főiskola |
tanító speciális képesítéssel, közoktatás vezetői szakvizsga |
tanító, igazgatóhelyettes |
Géczi Sándorné |
főiskola |
matematika-német-hittan szakos tanár |
tanár |
Király Ildikó |
főiskola, egyetem |
könyvtáros és orosz nyelv és irodalom szakos általános iskolai tanár, angol szakos nyelvtanár |
tanár, osztályfőnök, könyvtáros |
Kiss Éva |
főiskola |
magyar alapszakos bölcsész |
napközis tanító |
Koncz Bernadett |
főiskola |
tanító, ember és társadalom, ének-zene műveltségi terület |
napközis tanító |
Kovácsné Jakab Anikó |
főiskola |
német nyelv és irodalom szakos tanár és kommunikáció szakos bölcsész |
tanár, osztályfőnök |
Lakiné Nyul Marianna |
főiskola |
tanító, |
napközis tanító |
Magyar Csilla |
egyetem |
okleveles fizika-kémia szakos tanár |
tanár, osztályfőnök |
Marosi Endréné |
főiskola |
tanító rajz szakkollégium |
tanító, munkaközösség-vezető |
Mester Árpád |
főiskola egyetem |
biológia-technika szakos általános iskolai tanár, okleveles biológiatanár |
tanár, |
Mészárosné Varga Katalin |
főiskola |
tanító, angol szakkollégium
|
tanár |
Fodor Lászlóné |
egyetem |
okleveles biológiatanár-földrajztanár |
tanár |
Nagy Zsuzsanna |
főiskola, egyetem |
magyar-orosz szakos általános iskolai tanár, angol szakos nyelvtanár |
tanár, osztályfőnök, munkaközösség-vezető |
Ötvösné Lengyel Andrea |
főiskola |
biológia- testnevelés szakos tanár, angol nyelv és irodalom szakos tanár |
tanár, osztályfőnök |
Králikné Pintácsi Katalin |
főiskola |
tanító, angol műveltségi terület |
napközis tanító munkaközösség-vezető |
Zaja Andrea Éva |
főiskola |
tanító, vizuális nevelés szakkollégium |
tanító, osztályfőnök |
Tóth Erzsébet |
főiskola |
tanító matematika műveltségi terület |
napközis nevelő |
Tóth Gábor |
főiskola |
biológia-testnevelés szakos tanár hittanár, tanügy-igazgatási szakértő |
tanár, munkaközösség-vezető |
Tóthné Hegyesi Erika Piroska |
főiskola |
tanító, magyar nyelv és irodalom műveltségi terület |
tanár, osztályfőnök |
Tóth Klára Zsuzsanna |
főiskola |
tanító, ember és társadalom műveltségi terület |
napközis tanító |
Szabó Ivett |
főiskola |
napközis nevelő |
napközis tanító |
Vassné Füzesi Zsuzsanna Szalóki Krisztina |
főiskola főiskola |
tanító, nyelv- és beszédfejlesztő pedagógus szakvizsgázott pedagógus tanító |
tanító, fejlesztő pedagógus tanár |
A pedagógusok hozzájárultak nevük feltüntetéséhez.
b) a betöltött munkakörök alapján a nevelő és oktató munkát segítők száma, iskolai végzettsége és szakképzettsége
Munkakör |
végzettség |
Képzettség |
pedagógiai asszisztens |
érettségi |
pedagógiai asszisztens |
fűtő, karbantartó |
szakmunkásképző |
gépszerelő karbantartó géplakatos, fűtő |
pedagógiai asszisztens |
érettségi |
pedagógiai .asszisztens, gyógypedagógiai asszisztens |
konyhai kisegítő |
nyolc általános |
---------------- |
konyhai kisegítő |
nyolc általános |
---------------- |
gazdasági vezető |
főiskola |
pénzügyi szak |
takarító |
nyolc általános |
------------------- |
gondnok, karbantartó |
szakmunkásképző |
Víz-és gázvezeték-szerelő, fűtő |
takarító |
nyolc általános |
------------------- |
takarító |
nyolc általános |
------------------- |
konyhai kisegítő |
nyolc általános |
------------------ |
gazdasági ügyintéző |
érettségi |
mérlegképes könyvelő, bérügyintéző |
takarító |
nyolc általános |
------------------- |
takarító |
nyolc általános |
------------------- |
konyhai kisegítő |
nyolc általános |
számítógép-kezelő |
pedagógiai asszisztens |
érettségi |
pedagógiai .asszisztens, |
konyhai kisegítő |
nyolc általános |
------------ |
iskolatitkár |
érettségi |
gyógypedagógiai asszisztens, szövegszerkesztő |
konyhai kisegítő |
nyolc általános |
------------------ |
iskolatitkár |
érettségi |
|
pedagógiai asszisztens |
érettségi |
gyógypedagógiai .asszisztens, |
takarító |
nyolc általános |
------------------- |
konyhai kisegítő |
érettségi |
---------------- |
karbantartó, gondnok |
nyolc általános |
fűtő |
c, A kompetenciamérések eredményei:
kompetenciameresek-eredmenyei.pdf
d) A tanulók le- és kimaradásával, évfolyamismétléssel kapcsolatos adatok
A 2023-24-es tanévben
Másik intézményből érkezett tanuló: 7 fő
Másik intézménybe távozott tanuló: 9 fő
Javítóvizsgát tett
Alsó tagozat: 0 fő
Felső tagozat: 16 fő
SNI tagozat: 3 fő
Évfolyamismétlők száma
Alsó tagozat: 2 fő
Felső tagozat: 5 fő
SNI tagozat: 2 fő
A tanévben kimaradó tanuló: 6 fő
f) a tanórán kívüli egyéb foglalkozások igénybevételének lehetősége
SZMSZ-ben foglaltak szerint
6.12. A tanórán kívüli foglalkozások
6.12.1. A tanórán kívüli foglalkozások szervezeti formái
Az intézményben a tanulók számára az alábbi – az iskola által szervezett – tanórán kívüli rendszeres foglalkozások működnek:
- napközi otthon
- szakkörök
- énekkar
- iskolai sportköri foglalkozások
- felzárkóztató foglalkoztatások
- egyéni foglalkozások
- tehetséggondozó foglalkoztatások
- továbbtanulásra előkészítő foglalkozások
6.12.2. A tanórán kívüli foglalkozásokra vonatkozó általános szabályok
- A tanórán kívüli foglalkozásokra való tanulói jelentkezés – a felzárkóztató foglalkozások, valamint az egyéni foglalkozások kivételével – önkéntes. A tanórán kívüli foglalkozásokra történő jelentkezés tanév elején történik, és egy tanévre vagy a foglalkozás munkatervében jelzett befejezésig szól.
- A felzárkóztató foglalkozásokra, valamint az egyéni foglalkozásokra kötelezett tanulókat képességeik, tanulmányi eredményeik alapján a tanítók, szaktanárok jelölik ki, részvételük a felzárkóztató foglalkozásokon kötelező, ez alól felmentést csak a szülő írásbeli kérelmére az iskola igazgatója adhat.
- A tanórán kívüli foglalkozások megszervezését (a foglalkozások megnevezését, heti óraszámát, a vezető nevét, működésének időtartamát) minden tanév elején az iskola tantárgyfelosztásában kell rögzíteni. A tanórán kívüli foglalkozások megszervezésénél a tanulói, a szülői, valamint a nevelői igényeket a lehetőségek szerint figyelembe kell venni.
- A tanórán kívüli foglalkozások vezetőit az iskola igazgatója bízza meg, akik munkájukat napközi otthonos foglalkozás estén munkaköri leírásuk alapján, egyéb esetben a foglalkozás jóváhagyott munkaterve alapján végzik. Tanórán kívüli foglalkozást megbízási szerződés alapján vezethet az is, aki nem az iskola pedagógusa.
- A tanórán kívüli foglalkozások, egyéni- és felzárkóztató foglalkozások és sportkörök ingyenesek. Az iskola pedagógusai az iskola tanulóinak térítés ellenében még a szülő kérésére sem tarthatnak foglalkozást.
- Az osztályfőnökök a tantervi követelmények teljesülése, a nevelőmunka elősegítése érdekében évente egy alkalommal az iskola éves munkatervében meghatározott időpontban osztályaik számára tanulmányi kirándulást szerveznek. Ennek időtartama az 1-6. évfolyamon 1, a 7-8. évfolyamon maximum 2 nap lehet. A tanulók részvétele a kiránduláson önkéntes, a felmerülő költségeket a szülőknek kell fedezniük. A kirándulás tervezett helyét, idejét az osztályfőnöki munkatervben rögzíteni kell, a tervezetet az igazgató hagyja jóvá. A kirándulás előtt a tanulók számára balesetvédelmi oktatást kell tartani. A házirend alapján ismertetni kell azokat a tiltó szabályokat, elvárható viselkedésformákat, amelyeket a tanulóknak be kell tartani.
- Egy-egy tantárgy néhány témájának feldolgozását, a követelmények teljesítését segítik a különféle közművelődési intézményekben, illetve művészeti előadásokon tett csoportos látogatások, vagyis a múzeumi, kiállítási, könyvtári és művészeti előadáshoz kapcsolódó foglalkozások. A tanulók részvétele ezeken, a foglalkozásokon - ha a tanítási időn kívül esik, és költségekkel jár - önkéntes. A felmerülő költségeket a szülőknek kell fedezniük.
- A szabadidő hasznos és kulturált eltöltésére kívánja a nevelőtestület a tanulókat azzal felkészíteni, hogy a felmerülő igényekhez és a szülők anyagi helyzetéhez igazodva különféle szabadidős programokat is szervez (pl.: túrák, kirándulások, táborok, színház- és múzeumlátogatások, klubdélutánok, táncos rendezvények). A tanulók részvétele a szabadidős rendezvényeken önkéntes, a felmerülő költségeket a szülőknek kell fedezniük.
- Az iskola a tehetséges tanulók fejlődésének elősegítése érdekében tanulmányi, sport és kulturális versenyeket, vetélkedőket szervez. A versenyek megszervezéséért, a résztvevő tanulók felkészítéséért a szakmai munkaközösségek, illetve a szaktanárok a felelősek.
- Az iskola - az ezt igénylő tanulók számára - étkezési lehetőséget biztosít. A napköziotthonba felvett tanulók napi háromszori étkezésben (tízórai, ebéd, uzsonna) részesülnek. A napközibe nem járó tanulók számára - igény esetén - az iskola ebédet (menzát) biztosít.
- A tanulók önképzésének, egyéni tanulásának segítésére az iskolában iskolai könyvtár működik. Az iskolai könyvtár működésének szabályait a szervezeti és működési szabályzat tartalmazza.
Házirendben foglaltak szerint
3.2. Tanórán kívüli foglalkozások rendje
3.2.1. Az iskola a tanulók számára – a tanórai foglalkozások mellett –a Pedagógiai programba foglalt tanórán kívüli foglalkozásokat szervez. A délutáni tanórán kívüli foglalkozásokat az iskola nevelői 14.00. óra és 16.30. óra között szervezik meg. Az ettől eltérő időpontokról a szülőket előre értesíteni kell.
3.2.2. A tanórán kívüli foglalkozásokra való tanulói jelentkezés – a fejlesztő foglalkozások kivételével – önkéntes. A tanórán kívüli foglalkozásokra a tanulónak az adott tanév elején kell jelentkeznie, és a jelentkezés egy tanévre szól.
3.2.3. A tanórán kívüli foglalkozásokról történő távolmaradást is igazolni kell. A tanórán kívüli foglalkozásokról ismételten igazolatlanul mulasztó tanuló az igazgató engedélyével a foglalkozásról kizárható.
3.2.4. A tanórán kívüli foglalkozást tartó pedagógus kötelessége, hogy a foglalkozás esetleges elmaradását lehetőleg egy nappal a korábban jelezze a foglalkozáson résztvevő tanulókkal és az iskola vezetőségével.
3.2.5. Az egyes tanórán kívüli iskolai rendezvények előkészítésében, lebonyolításában, lezárásában a rendezvény megszervezéséért felelős tanulóközösség tagjainak közre kell működniük. A tanórán kívüli iskolai rendezvényekért felelős tanuló-közösségeket az iskolai munkaterv tartalmazza.
g) A házi feladatok és az iskolai dolgozatok szabályai
Pedagógiai programban foglaltak szerint
3.7.6. Az otthoni felkészüléshez előírt írásbeli és szóbeli házi feladatok meghatározásának elvei és korlátai
A) A házi feladatok kiadásának szempontjai :
- a tanulók napi és heti terhelése,
- az egyes diákok képességeit, adottságai,
- az életkori sajátosságok,
- az értelmi fejlettség,
- a fejlődés üteme,
- házi feladat előkészítettsége,
B) A házi feladatok kiadásának és ellenőrzésének alapelvei:
- A házi feladatok korosztálytól függetlenül sarkallják a diákot állandó önellenőrzésre!
- A házi feladatok segítsék elő a szülők tájékoztatását gyermekük! iskolában végzett munkájáról, az iskolában folyó munkáról.
- A napközis kollégák folyamatosan tájékoztassák a pedagógusokat a házi feladatok mennyiségéről, azok megoldásáról egyénre szabottan is!
- A házi feladatok mindig kerüljenek ellenőrzésre!
- Az el nem készített, illetve hibás, hiányos házi feladat értékelésekor különbséget kell tenni a mulasztás okai szerint!
- Az önálló kutatómunkát, a kötelező tananyagon kívüli ismereteket kívánó feladatok elvégzését – a befektetett munka arányában – jutalmazni kell.
- Tanítási szünet idejére legfeljebb annyi kötelező házi feladat adható, amennyi egyik óráról a másikra szokásos.
- A nagyobb elmélyülést, több időt igénylő feladatok kitűzésekor (könyvtári vagy internetes kutatómunka, képzőművészeti alkotás, technikai eszköz készítése ) az elkészítés határidejét különös gonddal, a tanulók egyéb kötelezettségeire tekintettel kell megállapítani.
- A tantervi anyagot meghaladó mennyiségű vagy mélységű ismereteket kívánó feladatokat (pl. versenyfeladatok) csak annak a diáknak lehet kötelezően előírni, aki a versenyzést, illetve az önálló kutató vagy más jellegű alkotómunkát önként vállalta.
3.7.5 Az írásbeli beszámoltatások formái, rendje, korlátai, a tanuló tudásának értékelésében betöltött szerepe, súlya
3.7.5.1. A tanuló írásbeli beszámoltatásának formái :
a) témazáró dolgozat: egy teljes tantervi téma számonkérésére szolgáló, egy tanórát kitöltő, az ismeretek felidézését és alkalmazását egyaránt megkövetelő írásbeli számonkérési forma, a témazáró dolgozatban szereplő feladattípusok arányai megfelelnek a tananyag és a tantervi követelmények belső arányainak;
b) egyéb dolgozat: egy tantervi téma valamely részének számonkérésére szolgáló, legfeljebb egy tanórát kitöltő írásbeli számonkérési forma, amelyben az ismeretek felidézése az alkalmazástól függetlenül vagy azzal együtt is számon kérhető
c) Az év eleji, félévi, év végi felmérések alapvetően diagnosztikai célt szolgálnak: a tanulók tudásának, készségeinek szintjét mérik. E felmérők csak akkor osztályozhatók, ha megfelelő ismétlés, gyakorlás után került sor rájuk
A tanuló tanulmányi munkájának, teljesítményének egységes értékelése érdekében a tanulók írásbeli értékelésekor az elért teljesítmény (pontszám) érdemjegyekre történő átváltását a következő arányok alapján végezzük.
Teljesítmény Érdemjegy
0 - 33% elégtelen (1)
34 - 50% elégséges (2)
51 - 75% közepes (3)
76 - 90% jó (4)
91 - 100% jeles (5)
Ha a szaktanár a meghatározott ponthatárok alkalmazása során szükségesnek látja, az adott osztályban, csoportban az egyes ponthatárokat legfeljebb három százalékkal lefelé vagy felfelé módosíthatja.
3.7.5.2. Az írásbeli beszámoltatás korlátai, a tanulók tudásának értékelésben betöltött szerepe, súlya
1. Az írásbeli beszámoltatás szerepe, súlya
a) A számonkérési, értékelési formák (szóbeli, írásbeli) helyes aránya a pedagógia örök dilemmája. A képesség és készségfejlesztés követelménye a két forma egyenlő arányát kívánná. A magas osztálylétszámok, a mennyiségében és sokféleségében egyre bővülő közvetítendő ismeretanyag elsajátításának pontos ellenőrzése az írásbeli számonkérést részesíti előnyben. Ugyanakkor a tanulók kifejezőkészségbeli hiányosságai, a felgyorsult élettempó hatására kialakult rövidített, szinte csak jelzésszerű – az egyedi, választékos stílust nélkülöző – beszédjük az iskola felelősségét növeli ezen a téren.
b) A témazáró dolgozatok – kétszeres súllyal való értékeléséről a szaktanár dönt a munkaközösség véleményének figyelembevételével. A szaktanár a tanév elején tájékoztatja a tanulókat arról, hogy melyek azok a tanulói teljesítmények, amelyeket a félévi és a tanítási év végi osztályzatok kialakításánál kétszeres súllyal fog figyelembe venni. Ilyen teljesítmény értékelésekor a naplóba és a tanuló ellenőrzőjébe piros színnel megkülönböztetett érdemjegy kerül. Az osztályzatok kialakításánál más súlyozást nem alkalmazunk.
2. Az írásbeli beszámoltatás rendje és korlátai :
a) Témazáró dolgozat íratását a szaktanár legkésőbb egy héttel a dolgozatírás előtt bejelenti, a dolgozatot két héten belül kijavítja, egy napon kettőnél több témazáró dolgozatot nem íratunk.
b) Egyéb dolgozat íratását a szaktanár legkésőbb az előző tanítási órán bejelenti, a dolgozatot két héten belül kijavítja;
c) A szaktanár egy tantárgyból nem írat újabb dolgozatot mindaddig, amíg az előző dolgozatot kijavítva ki nem adta a tanulóknak.
d) A félévi és tanév végi minősítés nem alakítható ki csak írásbeli számonkérés alapján született érdemjegyekből azokból a tantárgyakból, amelyek alkalmasak a szóbeli kifejezőkészség fejlesztésére.
e) A diákok írásbeli dolgozatait, beszedett füzetét, beadott munkáját (házi dolgozatok, tanulói kutatómunkák anyaga) rövid időn belül értékelni, javítani kell.
h) Az osztályozó vizsga tantárgyankénti, évfolyamonkénti követelményei, a tanulmányok alatti vizsgák tervezett ideje
SZMSZ-ben foglaltak szerint
6.7. Az osztályozóvizsga rendje
A félévi és év végi tanulmányi osztályzatok megállapításához a tanulónak osztályozó vizsgát kell tennie, ha:
a) az igazgató felmentette a tanórai foglalkozásokon való részvétel alól,
b) az igazgató engedélyezte, hogy egy vagy több tantárgy tanulmányi követelményének egy tanévben, illetve az előírtnál rövidebb idő alatt tegyen eleget,
c) egy tanévben 250 óránál többet mulasztott, és a nevelőtestület nem tagadta meg az osztályozó vizsga letételének lehetőségét,
d) ha a tanuló hiányzása egy adott tantárgyból az évi tanítási órák 30%-át meghaladta és a nevelőtestület nem tagadta meg az osztályozó vizsga letételének lehetőségét,
e) a tanuló független vizsgabizottság előtt tesz vizsgát.
Házirendben foglaltak szerint
8.8. Az osztályozóvizsga tantárgyankénti, évfolyamonkénti követelményei, a tanulmányok alatti vizsgák tervezett ideje, az osztályozó vizsgára jelentkezés módja és határideje
8.8.1. Az osztályozó, különbözeti és beszámoltató vizsga esetén a vizsga időpontját a vizsgát megelőző három hónapon belül kell kijelölni azzal, hogy osztályozó vizsgát az iskola a tanítási év során bármikor szervezhet.
8.8.2. Osztályozó vizsgára a szülő írásos kérelmével lehet jelentkezni. A vizsgák időpontjáról a vizsgázót a vizsgára történő jelentkezéskor írásban tájékoztatni kell.
8.8.3. Az osztályozó vizsga évfolyamonkénti követelményeit a házirend mellékletében célszerű illeszteni.
Az osztályozóvizsga anyaga: Az osztályozó vizsga tantárgyi/évfolyamonkénti követelményei megegyeznek a kerettantervek alapján készült a Pedagógiai Program részét képező helyi tanterv, adott tantárgyra és évfolyamra vonatkozó követelményeivel, ami a „Vizsgakövetelmények” dokumentumból letölthetők.
i) az iskolai osztályok száma és az egyes osztályokban a tanulók létszáma
2023-24-es tanévben
Osztály (létszám) Osztályfőnök
1.a 25 fő Árpás Zsuzsanna
1.b 26 fő Juhász Árpádné
1.c 26 fő Tóth Klára Zsuzsanna
2.a 25 fő Fecskéné Pap Éva
2.b 24 fő Marosi Endréné
2.c 26 fő Botkáné Kármán Gabriella
3.a 24 fő Zaja Andrea Éva
3.b 25 fő Hamarné Kovács Gabriella
3.c 26 fő Brindzik Attila
3.d 24 fő Tóth Zsuzsanna
4.a 25 fő Illés Zsuzsanna
4.b 25 fő Bodócsné Horváth Katalin
4.c 23 fő Szabóné Urbán Ildikó
4.d 24 fő Hornyák Ágnes Mária
5.a 28 fő Nagy Zsuzsanna
5.b 28 fő Tóthné Hegyesi Erika Piroska
5.c 28 fő Király Ildikó
6.a 20 fő Kovácsné Jakab Anikó Judit
6.b 23 fő Czakóné Kardos Ildikó
6.c 22 fő Magyar Csilla
7.a 25 fő Aszódi Csaba
7.b 26 fő Juhászné Gyenes Melinda Éva
7.c 26 fő dr. Molnárné Fényes Judit
8.a 23 fő Györéné Iványi Andrea
8.b 26 fő Babinszkiné Karczub Mária
8.c 23 fő Ötvösné Lengyel Andrea
SNI 1-3. 7 fő Béres Zoltánné
SNI 5.-7. 8 fő Balogh Rozália
SNI 6.-8. 7 fő Juhász Erzsébet
Összes étkező tanulók száma: fő