Őszi túra a Mátrában

2021.09.28.

Szeptember 25-én, szombaton vállalkozó kedvű és túrakedvelő felső tagozatosak indultak Ötvösné Lengyel Andi néni vezetésével Mátrafüredre.

Ragyogó napsütésben vágtunk neki az útnak, a cél a Kékes-tető volt. Útközben sok ismerős túraszakaszon haladtunk, hiszen a résztvevő 31 gyerek között nem is volt olyan, aki még ne nyaralt volna a mátrafüredi táborban. A faluközpontból a Máriácskához vitt először az utunk. Majd innen Mátraházára indultunk. Az erdő teljes szépségét mutatta, a zöld lombkoronába már sárgás, barnás, vöröses színek is vegyültek. A pihenők is eseménydúsan teltek: hol sziklafalat másztak a bátrabbak, hol a gyalogösvényt kísérő pataknál játszottak a gyerekek. Már a Mátraházáig vezető útszakasz is tartogatott számunkra meglepetéseket. Meredek kaptatókon haladtunk, hatalmas sziklákon másztunk át az egyre szűkülő ösvényen. De az igazi megerőltetés csak az út utolsó harmadában várt ránk. Bizony sokszor megálltunk, hogy kifújjuk magunkat, de végül is elértük úti célunkat, és mindenki örömmel, megelégedettséggel nézett vissza a megtett távra.  Köszönjük Andi néninek, hogy megszervezte ezt a túrát. Nektek, gyerekeknek pedig azért jár köszönet, mert fegyelmezetten, jókedvűen tettétek meg ezt az olykor nehézségeket és igazi kihívásokat  tartogató sok-sok kilométert, miközben példamutatóan figyeltetek egymásra is, segítettétek az ötödikeseket. Ági néni, Patócsné Gabi néni és Molnárné Jutka néni  pedig a gyerekek gondját viselték a hosszú út során. Reméljük, mindenki szép élményekkel gazdagodott és már alig várja a téli túrát. Egy biztos, mindannyiunk egészségére vált!